چگونه یک رزومه قوی بنویسم؟

چگونه یک رزومه قوی بنویسم؟  (دانلود قالب آماده رزومه فارسی)

زمانی که صفر تا صد نوشتن رزومه را یاد بگیرید، هیچگاه از حقوق و شغل عالی دور نمی‌مانید. یادگرفتن در مورد نحوه نوشتن رزومه خوب باعث می‌شود زمان کمتری را برای یافتن شغل و بیشتر زمانتان را برای کسب درآمد سپری کنید. در واقع یک رزومه خوب مسیر را برای شما هموار می‌کند و باعث می‌شود شما تخصص گرا و هدفمند به جستجوی شغل بپردازید. عناوینی که در این مقاله بررسی خواهند شد عبارتند از:

 

  • رزومه یک تبلیغات برای شما است

 قبل از اینکه به سراغ نوشتن رزومه برویم، بیایید معنی رزومه را یاد بگیریم. رزومه شرح شغل و موقعیت شما نیست، رزومه یک تبلیغ است! بله یک تبلیغ! شما محصول هستید و رزومه شما را تبلیغ می‌کند. هدف رزومه هم این است که مدیران استخدامی را بخرید تا آنها نیز محصولات شما را بخرند و این یعنی آنها با شما مصاحبه می‌کنند. درواقع باید رزومه خود را به‌عنوان یک ابزار بازاریابی برای خود و کسب‌وکار خودتان ببینید. به‌هرحال داشتن یک رزومه خوب بسیار لازم و کمک‌کننده است اما کامل نیست!

مدیران با قالب‌بندی صحیح رزومه، به جزئیات توجه می‌کنند. آمار نشان می‌دهد که از 10 رزومه 8 تای آنها با یک نگاه کوتاه در حد 10 ثانیه کنار گذاشته می‌شوند. به‌هرحال باید بدانید که شما نیاز دارید که در دسته 2 رزومه ماندگار شده قرار بگیرید، پس بدانید چه چیزی را باید در رزومه لحاظ کنید تا بتوانید به‌سرعت توانایی‌های خود را به نمایش بگذارید؛ قبل از اینکه مدیر به جواب "نه" بله بگوید!

Resume-CV-Advertises-You

نوشتن رزومه تبلیغی برای شما

  • انواع قالب های رزومه

به ما اعتماد کنید! همه چیز از قالب رزومه شما آغاز می‌شود. قالب یک رزومه بیانگر مهارت و هوش شماست قبل از آنکه درباره شما بدانند. برای قالب‌بندی رزومه، با مدیریت و قراردادن کلیه اطلاعات خود در یک طرح کلی رزومه، نوشتن رزومه خود را آغاز کنید. نوشتن این اطلاعات و شرح دادن آنها به طور صحیح به شما کمک می‌کند نقاط قوت و حرفه‌ای خودتان را بشناسید و مشخص کنید که در کدام قسمت از رزومه خود مانور دهید و تصمیم بگیرید کدام قسمت از سابقه شغل خود را شامل شوید. پس باتوجه‌به هدف نوشتن رزومه باید قالب مناسب را انتخاب کنید.

به‌طورکلی سه نوع قالب رزومه نویسی داریم:

1) قالب معکوس - تقویمی

 2) قالب عملکردی

3) قالب ترکیبی

هرکدام از این قالب‌ها بر اساس نوع چیدمانی که دارند دارای مزایا و معایبی هستند که با معرفی هرکدام از این قالب‌ها، به شما برای یافتن قالب مناسب خودتان کمک می‌کنیم.

  • قالب معکوسی-تقویمی

قالب معکوسی - تقویمی (Reverse-Chronological) قدیمی‌ترین و احتمالاً بیشترین نوع قالبی است که در دنیای واقعی چه به‌عنوان متقاضی و کاریاب و چه به‌عنوان مدیر می‌بینید. نکته مثبت نوشتن رزومه در این نوع قالب آن است که انعطاف‌پذیری بالایی دارد و هر متقاضی با هر سطح تجربه‌ای که داشته باشد، می‌تواند از آن استفاده کند.

 هر قالبی دارای بخش‌هایی است که جزئیات مقاله را در برمی‌گیرد و شامل موارد زیر است:

اطلاعات تماس: درواقع سازگارترین مورد در هر سه قالب رزومه و این جزئیات تماس باید در قسمت بالای رزومه نوشته شود.

هدف رزومه: در این قسمت که تقریباً برای همه افراد مناسب و کاربردی است و برای افراد جویای کار می‌تواند کمک بسیاری کند، متقاضی می‌تواند رزومه را معرفی و هدف آن را توضیح دهد.

 تجربه کاری: برای این قالب شما باید سابقه کاری پیوسته و یا طولانی‌مدت داشته باشید تا بتوانید در این قسمت از آن استفاده کنید.

مهارت‌های اضافی: این بخش صرفاً تحصیلات شما و یا شرح دانش شما نیست و شامل تمامی توانایی‌های فردی و شخصیتی شما می‌شود که به برجسته‌کردن ویژگی شخصیتی شما کمک می‌کند.

تحصیلات: مدارک تحصیلی و دانش شما در این قسمت قرار می‌گیرد و این قسمت باید برجسته و با دقت نوشته شود.

دستاوردها: در این قسمت شما باید تمام نقاط خود و موفقیت‌هایی که داشته‌اید را ذکر کنید.

 

Various-Resume-CV-Templates

استفاده از قالب‌های مختلف برای نوشتن رزومه

  • قالب عملکردی

قالب رزومه عملکردی (functional) یک قالب نوشتن رزومه مبتنی بر مهارت است. این قالب به شدت بر صلاحیت‌های و عملکردهای متقاضی تمرکز می‌کند و برای کسانی که تجربیاتی در سطح تخصص دارند بهترین گزینه است. این قالب نیز بسیار مشابه به قالب زمانی است اما در ترتیب و نوع نوشتن تفاوت دارد و این قالب به‌صورت زیر نگارش می‌شود:

 اطلاعات تماس؛ این اطلاعات صرف‌نظر از قالب شما همیشه در بالای رزومه باید ذکر شود.

 معرفی رزومه؛ نوشتن رزومه کاربردی و از مقدمه قوی‌تر است و مانند خلاصه‌ای از شرح شرایط برای برجسته‌کردن نقاط قوت شما کاربرد دارد.

تجربه کاری؛باید توجه داشته باید علی‌رغم تجربه‌های بسیار شما این بخش بسیار کوچک است و دوره‌های زمانی چگونه حذف می‌شوند. این قسمت برای تأکید کردن و برجسته‌کردن بخش‌های دیگر است.

قسمت بعدی بخش مهارت‌های مرتبط است؛ مهارت‌ها در واقع مهم ترین و بزرگ‌ترین نقطه فروش برای کسی است که سابقه کاری ندارد و یا سابقه کاری او به طور دقیق مشخص نیست پس باید این بخش را قوی بنویسند. تحصیلات؛ بالاترین مدرک و درجه خود را بنویسید و در صورت امکان لیست گواهینامه‌ها و مدارک خود را لحاظ کنید. دستاوردها؛ اگر جوایزی دارید که با کارتان مرتبط است آنها را لحاظ کنید.

Having-Good-Command-of-Different-Types-of-Resume-CV-Templates

تسلط بر روی قالب‌های روزمه نویسی

  • قالب ترکیبی

قالب رزومه ترکیبی شامل عناصر و بخش‌های هر دو رزومه عملکردی و زمانی است. درواقع مانند قالب عملکردی بر مدارک خاص تمرکز می‌کند اما متن اصلی آن شامل تجربه حرفه‌ای مانند قالب زمانی است. به‌طورکلی این قالب برای کسانی که در یک مهارت خاص تخصص زیادی دارند مناسب است. جزئیات این قالب نیز به‌صورت زیر است.

اطلاعات تماس؛ مانند دو قالب دیگر این اطلاعات باید در بالای رزومه نگارش شود. مشخصات حرفه‌ای؛ کاربرانی که از قالب ترکیبی استفاده می‌کنند اغلب مهارت و تخصص بالایی دارند و مشخصات حرفه‌ای می‌تواند این مهارت‌ها را به‌صورت مختصر و مفید برجسته کند. تجربه کاری؛ این تجربیات در رزومه ترکیبی از رزومه عملکردی زیادتر است و بیشتر موردتوجه واقع می‌شود.

 بخش مهارت‌ها؛ درواقع این قسمت باتوجه‌به مهارت‌های کاری تکمیل شده و با داشتن مهارت کاری می‌توانید آنها را به دو بخش تقسیم کنید. آموزش؛ اگرچه در نوشتن رزومه ترکیبی تحصیلات از اهمیت زیادی برخوردار نیست اما قطعاً ارزش دارد که در رزومه نوشته شود.

Best-CV-Resume-Template

بهترین قالب برای نوشتن روزمه

در ادامه، چند قالب آماده رزومه فارسی ضمیمه شده است. این فایل ها از سایت استخدام  دریافت شده اند که پیشاپیش از آنها به خاطر تهیه این فایل ها تشکر می شود.

دانلود قالب رزومه فارسی 1

دانلود قالب رزومه فارسی 2

دانلود قالب رزومه فارسی 3

اطلاعات تماس به‌ روز یک امر مهم در نوشتن رزومه

در نوشتن رزومه باید جزئیاتی را در اطلاعات تماس خود ذکر کنید. جزئیاتی که در معرفی شما و در پروسه ارتباط با شما مؤثر واقع شود. در این قسمت به‌عنوان اولین قدم باید نام خود را بنویسید؛ با بزرگ‌ترین قلم صفحه بنویسید و بدانید نیمه میانی اختیاری است.

مورد بعدی آدرس پستی است که باید دقیق و به روز باشد. شماره‌تلفن را در این قسمت ذکر کنید، شماره‌ای که همیشه در دسترس است و پیام صوتی خود را نیز در آن چک کنید. آدرس ایمیل دقیق خود را وارد کنید، آدرس ایمیلتان ترجیحاً نام خودتان را شامل شود و شامل حروف بی‌ربط و نامربوط نشود. قراردادن نمایه لینکدین خودتان در این قسمت بسیار مناسب است. در صورت وجود، پیوند به نمونه‌های آنلاین خودتان را قرار دهید.در این قسمت گاهی آدرس نیز قرار می‌گیرد.

توجه کنید که اطلاعات تماس مخاطب را به‌صورت تصادفی در قسمت هدر رزومه وارد نکنید، این کار باعث می‌شود سیستم‌های ردیابی متقاضی قادر به خواندن آن نباشند.

Different-Information-in-CV-Resume

درج اطلاعات مختلف در رزومه

  • معرفی رزومه یک قدم مهم در نوشتن رزومه است

به‌طورکلی برای معرفی رزومه چهار نوع اصلی راهکار وجود دارد که امروزه توسط متقاضیان و افراد جویای کار مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ هدف رزومه که این مورد به‌عنوان یک هدف شغلی نیز به‌حساب می‌آید، خلاصه رزومه که به خلاصه حرفه‌ای نیز معروف است و به دلیل سرعت بالای آن موردعلاقه خیلی از مدیران است، خلاصه شرایط که به طور واضح خلاصه‌ای مختصر و مفید از شرایط است و مشخصات رزومه که گاهی به‌عنوان یک پروفایل حرفه‌ای نیز شناخته می‌شود.

به‌طورکلی مقدمات نوشتن رزومه همگی با هدف جلب‌توجه یک کارفرمای آینده‌نگر نگارش می‌شود که این مقدمات به برجسته‌کردن مهارت‌ها و تجربیات گره‌خورده و باعث جلب نظر مدیران می‌شود و به‌طورکلی برای نوشتن رزومه، روش باتوجه‌به هدف و برای دستیابی به این هدف بر اساس نوع معرفی متفاوت است.

  • هدف رزومه

در نوشتن رزومه هدف رزومه و یا هدف شغلی یک عبارت کوتاه است که نمای کلی از مهارت‌ها و تجربیات شما ارائه می‌دهد و این نوع مقدمه برای متقاضیان پایه بهترین گزینه است.

01-Edit95Resume6

هدف از نوشتن رزومه

  • خلاصه اطلاعات رزومه

در نوشتن رزومه خلاصه یا خلاصه حرفه‌ای چهار تا پنج جمله قدرتمند را شامل می‌شود که با استفاده از اعداد دستاوردهای گذشته شما را برجسته می‌کند. درواقع هر جمله گویای یک مهارت پررنگ و اساسی است که اعداد این برجستگی‌ها را به بهترین نحو نمایش می‌دهند. این نوع مقدمه برای افرادی که باتجربه‌اند و ایده درمورد گره‌زدن اعداد به آن دارند مناسب است.

CV-Resume-Summary

نوشتن خلاصه روزمه

  • خلاصه توانایی‌ها و صلاحیت‌ها

در نوشتن رزومه نگارش خلاصه‌ای مهارت‌های شما یک لیست جامع و قوی از برجسته‌ترین موقعیت‌های شغلی شماست. این مقدمه یک مقدمه قوی است و برای پیشکسوتان صنعت با دستاوردهای بسیار مناسب و منحصربه‌فرد مناسب است.

Resume-CV-Skills-and-Compatibilities

تمامی توانایی‌ها در رزومه

  • مشخصات حرفه‌ای

در نوشتن رزومه مشخصات رزومه ترکیبی از هدف‌های شخصی و حرفه‌ای فرد و خلاصه شرایط اوست. این نوع مقدمه انعطاف‌پذیرترین نوع مقدمه است چراکه می‌تواند به‌صورت یک پاراگراف کوتاه یا یک لیست کوتاه و مفید و با قدرت بالا جمع‌بندی شود.

Professional-Skills-and-Potentials

مشخصات حرفه‌ای در مقدمه

در آخر برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام مهارتتان را به دوتای قبلی اضافه کنید، مهارت‌های خاص مربوط به شغلتان را هدف قرار دهید. توجه کنید که مهارت‌هایتان را به طور زیرکانه به شغلتان پیوند دهید. همچنین سعی کنید از کلمات رزومه‌ای که در عموم و در صنعت رایج است استفاده کنید.

  • تجربه کاری مرتبط خود را برجسته کنید

درواقع می‌توان گفت که این قسمت مهم‌ترین قسمت برای افراد با تجربه کاری مشابه و مناسب است. برای ایجاد یک قسمت مخصوص برای تجربه کاری که منطقی و آموزنده به نظر بیاید بهتر است تجربه‌های کاری‌تان را از جدیدترین به قدیمی‌ترین و به ترتیب از بالابه‌پایین لیست کنید.

 شما باید برای هر عنوان شغلی، عنوانی را انتخاب کنید که شامل نام شرکتی که در آن کار کرده‌اید، نام شهر و منطقه، عنوان و سمت خود و تاریخ استخدام (شامل ماه و سال) را ذکر کنید. اگر هنوز در شرکتی مشغول به کار هستید، می‌توانید برای تاریخ استخدام از تاریخ حال استفاده کنید.

در واقع شما باید تجربه کاری خود را باتوجه‌به آگهی استخدام سازگار کنید و در نوشتن رزومه‌تان از آن استفاده کنید. یک راهکار خوب برای ارتقا بخشیدن بخش تجربه خود ایجاد آن با درنظرداشتن یک آگهی استخدام یا یک شرکت خاص است. یافتن برخی از افعال کلیدی و اسامی خاص و منحصربه‌فرد شغلی در داخل آگهی و سپس تقسیم کردن و پخش آن در رزومه خودتان، یک نقشه بسیار عالی و راهی مناسب برای در دست گرفتن شرایط و ضربه‌زدن به مدیر استخدامی است.

  • یک بخش تحصیلات برای نوشتن رزومه‌تان ایجاد کنید

در نوشتن رزومه‌تان یک قسمت تحصیلات واضح قرار دهید این قسمت به شما کمک می‌کند بدون اینکه به سابقه خود توجه کنید، دانش، تخصص و مهارت خودتان را به مدیران نشان دهید. اگر شما دانش‌آموز هستید و یا به کالج می‌روید می‌توانید از یک قسمت تحصیلات کامل‌تر استفاده کنید و اگر شما دارای مهارت و تجربه حرفه‌ای هستید بهتر است این قسمت را کوتاه و دلچسب نگه دارید. باید بدانیم برای نوشتن رزومه چگونه یک قسمت مربوط به تحصیلات ایجاد کنیم.

در ابتدا نام دانشگاه، کالج مربوطه و یا دانشکده فنی‌تان را ذکر کنید. در این قسمت مشخصات دبیرستان را ذکر نکنید مگر اینکه به دانشگاه نرفته باشید. موقعیت و شرایط مدرسه و یا کالج را ذکر کنید (در کدام شهر و منطقه واقع شده است). تاریخ فارغ‌التحصیل شدنتان را ذکر کنید. سطح خودتان و مدرک اخذ شده را ذکر کنید. معدلی که کسب کرده‌اید (در نوشتن رزومه دانشگاهی و درصورتی‌که معدلتان بالاتر از 3.0 است، معدل را لحاظ کنید، اولین رقم اعشاری را گرد کنید و به قالب 3.5/4.0 بنویسید).

Summary-of-Education-CV-Resume

قرار دادن اطلاعات مختلف در رزومه

  • در نوشتن رزومه مهارت‌های سخت و نرمتان را لحاظ کنید

در نوشتن رزومه از لحاظ‌کردن هیچ مهارتی دریغ نکنید. مدیران همیشه به دنبال استخدام افرادی کاربلد و ماهر هستند. باید به این واقعیت آگاه باشید که ذکر انبوهی از مهارت‌ها در رزومه‌تان نشان‌دهنده کاربلد بودن شما نیست، پس بهتر است به‌جای این کار توانایی‌های مختلفی را که دارید در سراسر رزومه‌تان قرار دهید و مطمئن باشید که این کار نظر هرکسی را که رزومه شما را بررسی می‌کند جلب خواهد کرد. قبل از هر چیزی بیاید تفاوت مهارت‌های سخت و نرم را بررسی کنیم.

  • مهارت سخت

به‌طورکلی مهارت‌های سخت مهارت‌ها و توانایی‌های مشخص و قابل‌اندازه‌گیری هستند. یعنی برای هر مهارتی، معیار اندازه‌گیری تعریف شده است و می‌توان مهارت شما را باتوجه‌به آن معیارها سنجید. تسلط به زبان‌های مختلف، تخصص در استفاده از برنامه‌های رایانه‌ای یا توانایی کار با ماشین‌آلات سنگین از نوع مهارت‌های سخت به‌حساب می‌آیند.

  • مهارت‌های نرم

اما برخلاف مهارت‌های سخت، مهارت‌های نرم اغلب ویژگی‌های شخصیت‌محور هستند، یعنی معیار اندازه‌گیری ندارند و اغلب نمی‌توان این مهارت‌ها را سنجید. مهارت‌هایی مانند بازیکن تیم بودن، هدایت شدن برای موفقیت و به اوج رسیدن یا داشتن نگرشی فوق‌العاده همه در نوع مهارت‌های نرم قرار می‌گیرند.

معمولاً این دو مهارت با تفکیک در رزومه نمی‌آید و در قسمت مهارت‌ها این دو نوع با هم هستند.در واقع یک رزومه عالی بین این دو نوع مهارت تعادل را رعایت می‌کند.

Write-Your-Skills-in-CV-Resume

نوشتن مهارت‌ها در رزومه

  • در نوشتن رزومه روی گواهینامه‌ها، جوایز و افتخاراتتان قفلی بزنید

تا اینجا شما در نوشتن رزومه خود راه زیادی را رفته‌اید و در واقع پیچ و مهره‎ها را به رزومه خود اضافه کرده‌اید. در این قسمت چند قسمت را معرفی می‌کنیم تا به تقویت این پیچ و مهره‌ها کمک کند.

 گواهینامه‌ها یا مجوزها؛ گواهینامه‌ها برای لیست کردن بعضی شغل‌ها مهم است و برای بعضی دیگر مهم نیست. شما باید قبل از ارسال رزومه مطمئن شوید که می‌خواهید کدام مجوزها را در آن قرار دهید چون گاهی کنارگذاشتن این مجوزها درخواست شما را دچار مشکل می‌کند.

انتشارات؛ اضافه‌کردن قسمتی بنام انتشارات برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که مقالات مرتبط با شغل درخواستی خود را منتشر کرده‌اند بسیار مهم است. اگر شما یک آکادمی منتشر شده هستید، مقالات خودتان را به طور معکوس طبق تاریخ انتشار لیست کنید. طریقه ارجاع متناسب با رشته خود را انتخاب کنید.

همچنین اضافه‌کردن آثاری که هنوز منتشر نشده‌اند نیز مورد قبول واقع می‌شود. شما باید این آثار را با برچسب در حال انجام اضافه کنید.

فعالیت‌ها و یا جوایز؛ در نوشتن رزومه و با افزودن این قسمت و ارائه مدارکی مبنی‌بر فعالیت مفید شما، مهر تأییدی دیگر برای جذب شماست. افزودن این قسمت باعث می‌شود رزومه شما موردتوجه قرار گیرد و برجسته شوید. اگر این بخش طولانی شد بهتر است آن را به بخش‌های کوچک‌تر تبدیل کنید. در این قسمت موارد متفاوتی مانند موقعیت‌های داوطلبانه، کمک‌هزینه، بورس تحصیلی، افتخارات دانشگاهی و غیره را می‌توانید لحاظ کنید.

Honors-Awards-Certificates-Resume-CV

گواهینامه‌ها و جوایز در نوشتن رزومه

  • در نوشتن رزومه سبک‌سازی کنید

تبریک می‌گویم! شما قسمت سخت را گذرانده‌اید و در واقع رزومه خود را نوشته‌اید و از گرفتن مصاحبه اطمینان پیدا کرده‌اید. اکنون وقت آن رسیده است تا رزومه خود را طراحی و دیزاین کنید. به‌طورکلی رزومه باید یک صفحه باشد اما اگر دارای سابقه طولانی و تجربیات متفاوت هستید می‌تواند دو یا سه صفحه نیز باشد.

از یک قلم و از قلم مناسب استفاده کنید، به‌هرحال بعضی از قلم‌ها و فونت‌ها مخصوص صنعت‌های خاصی هستند و در حالت کلی ساده نوشتن بهترین گزینه برای نوشتن رزومه است. از حاشیه‌های زیبا و بالقوه استفاده کنید، حاشیه‌ها یکی از اولین مواردی است که کارفرما متوجه آن خواهد شد. بهتر است حاشیه‌ها خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک نباشند و اندازة مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

The-Designed-Resume-CV

رزومه طراحی شده

  • در نوشتن رزومه یک نامه متصل به آن داشته باشید

ما طرز نوشتن یک رزومه خوب را یاد گرفتیم. حال سؤال این است؛ آیا داشتن یک نامه برای رزومه ضروری است؟ بله! اگر گزینه‌ای دارید همیشه یک نامه همراه داشته باشید. فهمیدن این موضوع که چگونه می‌توانید یک نامه خوب بنویسید و سپس آن را با رزومه خود مرتبط کنید، درخواست شما را جمع‌وجور می‌کند و شانستان را برای گرفتن مصاحبه افزایش می‌دهد. نامه باعث می‌شود در یک سطح عمیق‌تر از رزومه‌تان با کارفرما ارتباط برقرار کنید و این دو سند در کنار هم باعث رضایت‌بخشی نهایی می‌شوند.

Correct-your-Resume-CV

تصحیح رزومه

  • رزومه خود را تصحیح کنید و به پایان برسانید

هنگامی‌که شما در نوشتن رزومه به اینجا رسیدید و نامه را نیز آماده کردید، شما این کار را به‌خوبی انجام داده‌اید اما هنوز کار شما به اتمام نرسیده است. در این مرحله شما باید رزومه‌تان را بیش از یک مرتبه ادیت و تصحیح کنید، حتی برای این کار بعد از چندین بار ویرایش توسط خودتان آن را به یکی از نزدیکانتان بدهید تا از نظر شخصی به غیر از خودتان نیز بررسی شود.

پرونده‌های خودتان را در مکان‌های مختلف و با قالب‌های متفاوت ذخیره کنید، اگرچه کارفرما قادر به بازکردن سند Microsoft word هستند اما ذخیره آن در قالب pdf نیز ضرری ندارد.

کار خود را ایمیل کنید؛ نوشتن یک ایمیل تأثیرگذار نیز یک هنر است. اگر موفق شوید به شدت می‌توانید در جذب نظر کارفرماها نسبت به خودتان مؤثر واقع شوید. لطفاً بیش از حد مؤدب نباشید! چون این کار باعث می‌شود صداقت از کلام شما دور به نظر برسد.

 برای نوشتن یک ایمیل تأثیرگذار چهار کلید وجود دارد که به دلایل درست از طریق استخدام مدیران موردتوجه قرار می‌گیرد؛ اول این‌که از نام مدیر استخدام استفاده کنید؛ سپس مطمئن شوید که ایمیلتان ایرادی ندارد و غلط املایی و تایپی نیز ندارد. اسناد خود را در قالب‌های مختلف ضمیمه کنید و سپس ارسال کنید و در آخر فراخوان برای اقدام را اضافه کنید و به آنها بگویید که از ارتباط برقرار کردن از طریق ایمیل خوشحال خواهید شد اما یک شماره‌تلفن نیز قرار دهید تا از این طریق با شما تماس بگیرند.

 تبریک می‌گویم! دانستن نحوه نوشتن یک رزومه عالی یک مهارت در زندگی محسوب می‌شود. شما موفق شده‌اید.

این مقاله در گروه ترجمه، ویرایش، و رفع سرقت ادبی ادیت95 تهیه شده است. استفاده بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد.

ارسال نظر


آخرین مقالات و اخبار سایت مشاهده همه اخبار و مقالات
514 تعداد کاربران
14540 تعداد پروژه ها
17 تعداد مترجمان
6452 فارسی به انگلیسی
4152 انگلیسی به فارسی
93 رضایت مشتریان
شماره های تماس : - 04136384214 09919001619
ثبت سفارش